I framtiden?

Hallå på er! Vilken fantastiskt grå och fin dag det är idag, här i Västerås! Jag tycker det är jättemysigt när det regnar och man bara kan sitta inne och mysa, med filt, raggsockar och tända ljus. Myyys!
 
Igår blev jag färdig med den skrivuppgiften som ska vara klar imorgon, sååå skönt. Så idag ska jag bara korrekturläsa, men annars tänker jag ta en ledig dag. Så förutom att plugga tänkte jag laga någon form av mat, och sen lägga mig i sängen, se på Gilmore Girls och käka glass. 
 
Eftersom jag hade sovmorgon idag, så hade jag tid att ligga i sängen och tänka. Och jag kände väldigt starkt att jag bara vill hoppa fram i tiden. Jag längtar tills jag är färdig med utbildningen, och har ett riktigt jobb. Det kan väl knappast bara vara jag som har tänkt så här?
 
Jag ser framför mig hur jag har ett eget hus, med trädgård, farstu och veranda. Jag ser framför mig hur jag kommer hem från jobbet, jag och A lagar mat tillsammans, och myser i soffan framför en bra film. Jag ser framför mig hur vi har ett stabilt liv. Och jag längtar dit. 
 
Visserligen trivs jag superbra i min nuvarande lägenhet, och det är absolut roligt att plugga. Men ibland känner jag liksom att jag... Inte passar in i mitt eget liv? Eller jo, det gör jag. Men kanske snarare att mitt nuvarande liv inte passar mig? Fast det gör det ju ändå. Nu surrar jag, jag vet. Men det jag försöker säga är nog att jag tror att det skulle passa mig väldigt bra att ha ett stabilt, "vuxet" liv. Villa-Volvo-vovve-liv. Typ. Jag känner mig lite som en vuxen i en ungdoms kropp. Det här låter jättekonstigt va? Haha! 
 
Tror vi lämnar dessa flum-tankar bakom oss nu. Nu ska jag plugga lite! Ha en härlig onsdagskväll allihop!
 
Här har ni det! Mitt framtida hus. Eller ja, temporärt - tills jag har byggt mitt vita slott ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: