Välkommen tillbaka, Emma!

Sådär! Efter lite drygt ett års uppehåll välkomnar jag nu mig själv tillbaka till denna blogg. Har känt ett tag att jag vill ta upp bloggandet igen, men det har liksom inte blivit av. Det har varit så mycket annat ett tag.
 
Jag tycker vi börjar med en snabb summering av det gångna året:
 
* Hösten 2016 fortsatte jag att arbeta som vikarie, samt hade engelskundervisning för nyanlända. Kände dock att jag ville testa något nytt, så jag sökte jobb i Stockholm! Vilket leder oss till nästa punkt --->
 
* I december 2016 blev jag kallad till gruppintervju på Espresso House, och gick vidare till provjobb. En halv vecka senare var jag uppe i Stockholm, och efter provjobbet frågade chefen om jag kunde börja redan nästa dag. Jag svarade JA, tog tåget hem till västkusten, packade en väska och flyttade till Stockholm nästa dag.
 
* Dock så hade jag ju hunnit hitta kärleken på västkusten, så den här flytten kom lite olägligt. Jag stod ut med att vara ifrån min A i fyra månader (åkte ju hem med några veckors intervaller och hälsade på, men ändå), sen bar det av hemmåt västkusten igen. 
 
* Nu är vi redan i slutet på april 2017. Väl hemkommen från storstan velade jag fram och tillbaka på olika jobb. Testade Espresso House på hemmaplan, men det var väldigt energikrävande att pendla med buss då det tog väldigt lång tid med alla byten. Så jag hoppade in lite extra på en tidigare kollegas förskola. 
 
* Sedan fick jag, tack vare syrran, jobb på Coop hemma. Mycket kvällar, och lite ledighet. Väldigt effektivt sätt att få sommaren att försvinna, men superbra erfarenhet! Och mitt i sommaren fick jag ju reda på att jag kommit in på högskolan, så då var det lite jobb att fixa med det. 
 
* Och nu är jag är! I Västerås. Och står inför tre års heltidsstudier. Spännande!
 
Nu ska jag ge mig av hemåt. så lägger jag säkert upp något roligare senare! Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: