Påskmiddag?

Glad påsk på er! Hoppas ni har en härlig dag, hur ni nu än firar påsken. 

Själv firade jag påsk igår istället för idag, så idag är typ som vilken dag som helst för mig. 

Var sjukt rastlös i förmiddags, så jag bestämde mig för att åka in till stan och göra ett besök på Espresso House. Alltid lika trevligt! Lite pinsamt dock, för jag snapchattade med några kompisar och satt och försökte ta så bra kort som möjligt men ändå lite halvdiskret. När jag sen skulle köpa med mig kaffe på väg till bussen säger baristan: "Fick du några bra selfies förut då? Jag såg dig allt!" Hahaha! Var nog inte så diskret trots allt. Oops!

Sen när jag kom hem tänkte jag vara duktig och laga mat. Övervägde att köpa en sallad på vägen, men bestämde mig för att inte ta det lata alternativet idag. Så påskafton till ära gjorde jag en härligt gul maträtt. Det blev Quorngryta med curry, matvete och avokado. Behöver jag säga att det var sjukt jävla gott?! Och såå enkelt!

Det är bara att steka lök, champinjoner och quornbitar. Sedan hällde jag i en burk kokosmjölk, 2 grönsaksbuljongtärningar och lite röd currypasta. Sen krydda med svartpeppar och gul curry. Och såklart koka matvete till, och sen servera med avokado. Enkelt och gott! Dessutom blev rätten vegansk då jag stekte i olja, och använde kokosmjölk. Passar alla helt enkelt :D


Inte bästa bilden kanske, men här är iaf resultatet. Möööms!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: