Men hur söta?!

Jag tycker verkligen det är superkul att jobba som lärarvikarie. Tycker såå himla mycket om alla eleverna. Men man vet ju att elever snackar. När man själv gick i skolan, jaa asså man hade ju olika åsikter om alla lärare och vikarier. Vissa var jättebra, andra tråkiga eller så var dom stränga. Fanns mycket vi tyckte om våra lärare. 

Så förut satt jag med två tjejer på lektionen och av nån anledning började dom prata om en annan vikarie som tydligen alla hatar - och förra lektionen mötte jag två killar i korridoren som också pratade illa om den vikarien. Jag tycker verkligen inte om när eleverna pratar skit om andra och brukar definitivt inte uppmuntra det, men jag brukar alltid lyssna på vad dom har att säga. 

Men idag tänkte jag att det kunde vara kul att fråga vad som sägs om mig, när dom ändå pratade om en annan vikarie. Och dom var såå söta haha! Dom sa att alla gillar mig och att jag är den bästa vikarien. Så när dom ser att det är jag som kommer blir det typ "Yes!!" medan reaktionen när dom ska ha den andra vikarien är mer "Jaha... Kul..."

Det lät verkligen genuint också. Blev jätteglad haha! Jag tycker ju så mycket om dom, så hade ju varit lite tråkigt om dom hatade mig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: