Hjälp?

Just nu är jag inne i en period då jag är typ konstant trött. Och inte trött på det vanliga sättet, utan mer utmattad. Typ helt slut. I både kroppen och huvudet. Sover sjukt dåligt, vaknar ofta och har svårt att komma till ro på kvällen och somnar därför alldeles för sent. 

Känner att jag blir mer och mer stressad igen, och det är skitjobbigt. Förmodligen därför jag sover så dåligt också. Sist gång jag var så här stressad (på gymnasiet) sov jag också skitdåligt, var väldigt lättväckt och det blev aldrig någon djup, kvalitativ sömn. 

Är konstant trött och konstant rastlös. Kan aldrig komma till ro. Ska jag ha en lugn dag och se på film eller nån serie, då sitter jag och spelar på mobilen samtidigt för att jag inte kan slappna av och bara kolla på filmen. 

Det är så himla frustrerande. För jag vet inte vad jag ska göra. Eller ja, egentligen behöver jag väl vila upp mig. Ta det lugnt, stressa ner och öva på att slappna av. Det hjälpte sist gång, men då var jag ledig hela sommaren efter studenten. Jag har inte råd att inte jobba nu. Som vikarie behöver jag ta alla jobbtillfällen jag kan. Har till och med panik över att inte kunna jobba på en vecka nu när jag åker till Grekland. Men samtidigt behöver jag verkligen den här resan. En veckas semester. En vecka att koppla av, njuta och bara vara.  Hoppas verkligen att det hjälper mig att få lite energi tillbaka!

Jag är förmodligen långt ifrån ensam om att känna mig helt slut och utmattad, så finns det någon som har tips som har hjälpt er bli piggare? Nog för att zombies är ganska coola, men känner att den här zombie-stilen inte passar mig riktigt... Och att jag är så stressad och trött har börjat påverka mig på jobbet känner jag. Känner mig rörig och superstressad, och tyvärr får jag sämre tålamod. Och jag älskar ju mitt jobb!

Så som ni säkert förstår är jag i en rätt jobbig sits just nu och uppskattar alla tips och råd! Ni kanske har något mirakelte som är lugnande eller bra övningar för att slappna av eller vad som helst. Har ni tips så dela gärna med er! :)

Nu ska jag i alla fall sova! Trodde det skulle bli hopplöst att sova inatt med tanke på att jag sov 1,5 timme på eftermiddagen/kvällen. Men känns som att jag inte kommer ha problem att somna nu ändå. Så godnatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: