Jag blir så jävla arg, upprörd, äcklad och ledsen

Som nog inte många har missat har det på senaste tiden bränts ner en hel del asylboenden i landet. Och senast i natt brann ett av våra två boenden ner i kommunen där jag bor. Jag blir så fruktansvärt jävla arg och äcklad - hur kan någon göra något sånt här?! Det är helt sjukt och ofattbart. Hur kan man bränna ner någons HEM?!?! Vad tänker man med? Tänker man överhuvudtaget? Jag tror fan inte det. 

Tänk dig själv att fly över halva världen, fly från krig, elände och fruktansvärda förhållanden. Och så är det så här du välkomnas. Du har förlorat allt en gång tidigare, och nu blir du återigen av med dem få ägodelar du har. Bara för att några i ditt nya land tycker att du borde ha stannat i ditt hemland, där du med största sannolikhet varit dödsdömd om du stannade. 

Vidrigt. Kan inte beskriva det här beteendet som annat än vidrigt. Blir verkligen så sjukt arg, äcklad, upprörd och ledsen. Och jag förstår inte. Ingenstans kan jag förstå hur någon kan tycka det här är okej. Hur någon kan tycka att det är okej att bränna ner någon annans hem. Hur fan kan man ha det på sitt samvete?

Sen kan det givetvis vara en olycka eller ha en naturlig brandorsak, men det känns ju väldigt misstänkt när det är flertalet asylboenden som brunnit. Hoppas att det inte är anlagt gör jag verkligen, men låter ganska otroligt i mina öron. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: