Mitt 2014

Jag tänkte att nu lite så här på kvällskvisten kanske det kan passa med en kort summering av mitt år. Eftersom jag inte har haft blogg så länge kan jag ju såklart inte göra nåt typ Mitt blogg-år, men kan ju sammanfatta året ändå såklart!
 
I början av 2014 hade jag ren och skär ångest. Jag var heeelt säker på att jag skulle faila skolan (kommer skriva ett inlägg om min skolgång och mina betyg senare, är egentligen inte så dålig i skolan haha) och det var så mycket med gymnasiearbetet och jag hade verkligen panik. Var sååå nära på att hoppa av skolan sista terminen i trean?!?! Och det var på grund av all ångest skolan orsakade just då. Så kanske ingen superstart på året!
 
Under våren åkte jag till Uppsala/Stockholm två gånger och hälsade på vänner till familjen. Första gången var dock en typ research-resa för ett skolarbete jag försökte ta seriöst, men det går att kombinera nytta med nöje och det var precis det jag gjorde!
 
Runt maj någon gång började ångesten och den värsta stressen släppa, för då var så gott som allt i skolan färdigt. Gymnasiearbetet blev efter många ångestfyllda timmar färdigt och godkänt, och likaså med allt annat.
 
5:e juni kommer jag aldrig glömma! För då tog jag STUDENTEN!! Kändes heeelt overkligt, och jag var sååå himla glad hela dagen! Började med Champagnefrukost hos en klasskompis tiiiidigt på morgonen, sen åkte alla till skolan. Där var det avslutningskonsert, fotografering och typ samling i klassrummet, där folk sjöng och dansade och var allmänt glada. Att signera varandras mössor är ju dessutom givet! Utsläppet var över sjukt fort kändes det som, och sen när det var dags att åka på flaket var det helt overkligt. Jag stod på flaket och tänkte hela tiden att det kan inte vara jag som står här, det måste vara någon annan. JAG kan inte ha tagit studenten?! Det var verkligen heeelt overkligt, jag kan inte ens beskriva känslan. Men det kändes verkligen inte som att det var JAG som stod där, jätteknäppt haha. Men det här var lätt den bästa dagen år 2014. Kanske till och med den bästa dagen någonsin. Definitivt topp 3 i alla fall. Jag kommer knappt ihåg dagen, jag kommer bara ihåg att jag gick runt i ett lyckorus hela dagen. Och då hade jag under hela gymnasietiden haft ångest inför studenten?! Men det var sååå kul, och hade jag kunnat hade jag gjort om det haha!
 
Sen hela sommaren passade jag på att njuta som bara den! Jag fick inget sommarjobb och det passade mig utmärkt. Kände att jag behövde vila upp mig för att orka med hösten, och vila upp mig kan jag lova att jag gjorde! Sommaren var heeelt underbar!! Jag badade massor, åkte ut på havet med Anna, solade och hade det allmänt underbart. Jag var även barnvakt åt två söta barn, vilket var lite random eftersom jag aldrig träffat familjen tidigare utan dom behövde en akut barnvakt haha. Men det var superkul! Det äldsta barnet, en liten kille, var en mini-kopia av William Spetz både i utseendet och personligheten. Förstår ni hur roligt jag hade den dagen eller? Haha. Kort sagt, jag hade en fantastisk sommar!
 
Det var dessutom under sommarledigheten som jag fick mitt första jobb efter gymnasiet! En stekhet sommardag var jag, mamma och våra två gäster på Käringön. Och vem träffar jag då om inte min gamla lärare från högstadiet? Och vad säger hon då, om inte att hon är vikarieanskaffare nu förtiden och jag hade tänkt anmäla mig som vikarie. Så jag blev lovad vikariejobb där och då! Jobbade lite i augusti, sen började jag på en annan skola i september och blev kvar där. 
 
27 september fyllde jag 20 år, och det är också en av årets absolut bästa dagar! Såå kul! Vi fick låna en lada av mammas kusin där vi satte ut bord och pyntade lite, och sen bjöd vi in hela släkten och alla var samlade. Hur mysigt som helst!!
 
2014 är ett år som kommer att vara med mig länge. Det är ett år som har betytt mycket för mig. Det är som en ståndpunkt i mitt liv kan man säga. Jag tog studenten, jag klarade skolan!!! Det är den största ståndpunkten. Sen att jag fyllde 20 är också som en ståndpunkt för mig, känns som att det var då jag blev vuxen typ. Och att jag har börjat jobba och tjänar mina egna pengar är ytterligare en. Jag har växt som människa och utvecklats massor. Särskilt den här hösten. Eller egentligen efter studenten, men allra tydligast nu på hösten. Och det var under 2014 som det vände för mig, på ett positivt sätt. Mina senaste år har inte varit superbra, men det skriver jag om i ett annat inlägg!
 
För att sammanfatta hur jag ser på 2014: Väldigt roligt och betydelsefullt år!! Vissa år vill man bara glömma, eller helst hoppa över, men 2014 är inte ett av dom!
 
Nu håller vi tummarna för att 2015 blir MINST lika bra! Och blir det som jag har tänkt, så kommer 2015 bli det absolut bästa året i mitt liv. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: