Letter of Purpose

Eftersom jag har liiiite för dåliga betyg för vad som krävs för att komma in på college, så mejlade jag den organisationen jag har tänkt söka genom för att fråga hur det funkar. Förra året talade dom om för mig att man oftast kommer in ändå, bara man skickar med ett motivationsbrev - ett så kallat Letter of Purpose
 
Det är, för er som inte vet, ett brev på ungefär en sida, där jag då är tvungen att skriva lite om mig själv, varför jag vill gå på skolan och mina framtidsplaner. Och om det finns någon särskild anledning till att betygen inte var tillräckligt höga kan man skriva med det också. Min första reaktion på det här var: GRYYYYMT!! För vet ni? Nu har ju jag världens chans att göra en så grymt bra ansökan eftersom jag är tvungen att motivera vad jag vill få ut av det här. Ser faktiskt inte det som en nackdel alls. Visst, det finns ju ingen garanti att jag kommer in, men jag har ju en toppenchans att visa vem jag är och vad dom får om jag blir antagen. Right? 
 
Jag har därför tänkt att, någon passade dag i början på det nya året, låna min kompis Marielle och hennes dator, och så ska hon få hjälpa mig med formuleringar typ. Jag är någorlunda bra på engelska, men när det är en sån här sak som ska skrivas vill jag att det ska vara perfekt. Marielle är grym på att skriva och kan mycket bra formuleringar, och dessutom är hon sjukt duktig på engelska. Så mitt steg 2 på vägen mot Drömmen om USA kommer alltså vara att skriva ett så bra Letter of Purpose jag bara kan med viss assistans från Marielle, och sen skicka in detta för genomläsning till organisationen så att jag kan få feedback på det. De är riktigt kunniga och vet vad som gäller, så känns som ett riktigt dumt move att inte dra nytta av det när dom har erbjudit sig :)
 
Så här ser i alla fall läget ut nu! Ska skriva brevet och ska göra det riktigt bra och sen är det bara att söka! Woho!


Kommentarer
Postat av: Annie Johansson

Jag visste inte att det fanns men va bra! Kolla gärna in på min blogg. :)
Hoppas att du kommer in!

Svar: Visste inte jag heller förut! :) Tack!
Miss Waffles

2014-12-30 @ 20:42:15
URL: http://anniehorselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: