Oväntat beröm

Känslan när man har typ en liter torrschampo i sitt väldigt ofräscha, oborstade hår och man får kommentaren: "Åh du har så himla fint hår, Emma! Jag tänker på det varje gång jag ser dig!"

...ursäkta? Vad sa du? Tror inte jag hörde riktigt? 

Det var väl ungefär vad jag tänkte när min kollega yttrade dessa ord. Hade lust att gapskratta också. Men eftersom berömmet verkade genuint tänkte jag att det kan vara schysst att inte förstöra det liksom. Bara för att jag vet att jag har fett vidrigt hår behöver jag ju inte tala om det när jag faktiskt fick beröm. Liksom. 

Har typ stressat röven av mig på jobbet idag, but I love it! Mycket roligare när man har mycket att göra! Men nu är det skönt att vara hemma och ta det lugnt. Tänkte varva ner genom att rita lite. Ska ge mig på att göra ett porträtt (får väl se hur det går heheh), eftersom en kille i skolan frågade om jag kunde måla av honom. Blir dubbelutmaning - jag har nästan aldrig gjort porträtt (och suger på det) och ritar aldrig killar och är därför inte så bra på det heller haha! Men utmaningar är kul :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: