Afghan food

Godmorgon på er! Det är onsdag och solen skiner - hur härligt?! Väldigt, om jag får säga mitt!

Jag har precis haft hemkunskap med mina elever, och idag stod Köttfärssås med spaghetti på menyn. Men inte den klassiska varianten. Mina kära små elever ville göra på afghanskt vis, och vem vore jag att säga nej till det? 

Måste säga att jag är fett imponerad!! För det första, de kan verkligen laga mat. Och då sa de igår att det är "mamma och syster" som lagar mat i Afghanistan. Jag har EN tjej i gruppen. Det var mest killarna som lagade mat, och de var jätteduktiga!

Dessutom bjöd de mig på mat, och jag måste säga att Spaghetti och köttfärssås á la Afghanistan var sjukt gott! Ska bli riktigt spännande senare i vår när de själva får komma med recept och ska laga någon typiskt afghansk rätt. 

Nu blir det bildlektion med min grupp, och precis som andra gruppen igår ska även mina elever få jobba med lera. Kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: