Nyårsmiddag!

Hej på er! Nyårsafton idag då, känns riktigt najs faktiskt!

Är precis på väg hem efter att ha vart inne i stan med mamsen och Emelie och kollat på fyrverkerierna som avfyras kl 17. Såå häftigt! Är livrädd för raketer egentligen, men nu stod jag på säkert avstånd men med jättebra utsikt och då var det riktigt fint! :)

Nu ikväll ska jag och Emelie bjuda våra mödrar på tre-rätters middag, så hela dagen har gått åt till att förbereda. 

Menyn har jag och Emelie bestämt och vi står givetvis även för tillagningen!

Kvällens meny!

Förrätt:
Laxröra i cocktailglas, serveras med citron, persilja och rostat bröd. 

Huvudrätt:
Helstekt hjortfilé med rotfruktsgratäng och rödvinssky, serveras med en frisk sallad.

Dessert:
Chokladmousse med limemarinerade hallon och chokladcrumble. 

Hur låter det? Tror ni det blir gott?
Får hoppas det blir uppskattat i alla fall! :D Men det tror jag allt! JAG tycker i alla fall att både laxröran och chokladmoussen blev jättegoda, så får hoppas vi lyckas även med resten ^^

Hoppas alla har en fin och trevlig nyårsafton! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: