Bollywood vs. Hollywood

För att gå rakt på sak; jag älskar film. Och då är det mest amerikanska produktioner jag ser på. Personligen tycker jag att svenska filmer brukar vara ganska lame, känns typ lite B när de snackar svenska tycker jag hahah. Nåt jag dock inte gillar med film är om det är ett språk jag inte förstår. Jag vill både lyssna och läsa, inte bara läsa texten. 

Därför är det jättekonstigt att jag har börjat kolla på indiska filmer?!?! Jag tyckte att eleverna kunde få se en film igår eftersom det var sista dagen innan lovet, och då fick de välja film själva också varpå det blev en Bollywood-film. Och den var faktiskt bra! Det var första gången jag såg någon indisk film, men den var faktiskt rätt nice. Förutom att den var typ tre timmar?!?! Så vi hann bara se halva i skolan haha, resten såg jag hemma efteråt. 

Dessutom var musiken grymt cool, så nu sitter jag och lyssnar på soundtracket från filmen medan jag väntar på Amanda. Nu var det ett tag sedan vi sågs, så det ska bli kuuul!

Om nån vill se en tre timmar lång indisk kärleksfilm så heter den jag såg Jab tak hai jaan haha! 

Hoppas ni har en bra kväll! Puuuuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: