Semesterspänning

Idag på förmiddagen fick vi besök av en grekisk läkare som undersökte Lovisa. Hon har förmodligen körtelfeber (hon har varit sjuk i några veckor) och har blivit sämre. Och shit vad hon inte har mått bra idag. Hon ligger invirad i filtar och har solbrillor på (ser ut som att hon drabbats av Bakfylla Deluxe) och jag svettas. Det är verkligen inte kallt, och hon fryser jättemycket. 

Beroende på hur hon mår i morgon kanske det blir sjukhuset för lite provtagningar. Vi får se. Hoppas att det blir bättre. Tror verkligen hon skulle behöva vila istället för att sitta i trettio år på ett sjukhus, men blir det värre har vi kanske inte mycket val. Jag hoppas iaf för hennes skull att hon blir bättre. 

Så ja, resten av semestern blir ännu lugnare än den redan varit! En dag utan att göra något och jag är redan rastlös haha. Fick springa till Starbucks igen bara för att ha nåt att göra... Funderar även på att gå en promenad snart. Finns inte mycket jag kan göra för Lovisa ändå. Och om hon ligger i soffan själv, eller om hon ligger i soffan medan jag sitter och tittar på eller grejar med mobilen - jaa, det gör väl inte så stor skillnad just nu. 

Hoppas i alla fall att ni har det toppen hemma! Jag är tacksam att jag mår bra och att det inte är jag som behöver träffa läkare iaf (haha, som om jag hade låtit en läkare komma hit för min skull ändå...), och håller tummarna för att Lovisa snart mår bättre. 

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: